قیمت کانتینر تحت تاثیر چه عوامل قرار می گیرد؟
کانتینر از جمله تجهیزاتی است که برای حمل بار در مسیرهای طولانی مورد استفاده قرار می گیرد. استحکام در ساخت کانتینر به عنوان یکی از ویژگی های اصلی معرفی می شود. به همین خاطر از ساختار فلزی برای طراحی کانتینر استفاده می گردد. قیمت کانتینر تحت تاثیر عوامل مختلف قرار می گیرد.
رایج ترین کانتینرها
کانتینرها به شکل جعبه های فلزی طراحی می شوند و می توانند برای حمل و نقل محموله های بسیاری مورد استفاده قرار بگیرید. برای کانتینر از ابعاد مختلفی کمک گرفته می شود. کانتینر 20 فوتی و کانتینر 40 فوتی به عنوان استانداردترین ابعاد برای خرید کانتینر معرفی می شوند. ابعاد تولیدی باکس های فلزی می تواند بر قیمت کانتینر تاثیر داشته باشد. اندازه های 10 فوت، 30 فوت و 45 فوت نیز از جمله ابعاد در نظر گرفته شده برای طراحی کانتینر است.
خرید کانتینر
همان طور که گفتیم بر روی بحث استحکام کانتینر به شدت تمرکز می شود. از این رو به کارگیری متریال با کیفیت و مرغوب برای ساخت کانتینر اهمیت دارد. این متریال قیمت کانتینر را تخمین خواهند زد.
چرا از کانتینرها استفاده می کنیم؟
کانتینرها به عنوان سازه های قدرتمند و ارزان قیمت در حمل و نقل محصولات استفاده می شوند. کانتینرها از مصالح و متریال مقاوم تشکیل می شوند و در برابر ضربه، رطوبت، فشار، وزن سنگین و … بسیار مقاوم هستند.
کانتینرها در تجارت، واردات و صادرات کالا مورد استفاده قرار می گیرند. در واقع این باکس های فلزی امکان حمل و نقل ساده و آسان را فراهم می کنند و زمان بارگیری و تخلیه محموله را کاهش می دهند.
سازه های فلزی کانتینر با حد بالایی از مقاوم سازی ساخته می شوند و همین موضوع باعث نفوذ ناپذیر بودن سازه می گردد.
کانتینرها با ویژگی های خاصی معرفی می شوند. مشخصات تعریف شده برای کانتینرها باعث تاثیرگذاری بر قیمت کانتینر خواهد شد.
کنترل دمای داخلی می تواند از ویژگی های منحصر به فرد کانتینر باشد. در واقع با کنترل دمای داخلی کانتینر، می توان از فاسد شدن محموله جلوگیری نمود. به همین خاطر برای ارسال مواد غذایی از کانتینر استفاده می شود. برخی از کانتینرها با سیستم تهویه، سیستم سرمایشی و گرمایشی همراه هستند. در این نمونه از کانتینرها، از تبادل هوای داخل کابین با هوای بیرون جلوگیری می شود. در نتیجه امکان نگهداری از مواد غذایی، میوه ها، سبزی، محصولات لبنی و … فراهم می گردد.

کاربرد کانتینرهای مختلف
کانتیترهای 10 فوتی برای انبار و ذخیره محصولات مورد توجه بوده و یک کانتینر 3 متری است.
کانتینرهای 20 فوتی می توانند از امنیت بیشتری برای کالا برخوردار باشند. سیستم ضد سرقت بخشی از تجهیزات این کانتینر 6 متری است.
کانتینرها 40 فوتی با قابلیت های خاصی معرفی می شوند و از فروش قابل توجهی برخوردار هستند. برای حمل بار در صنعت از کانتینر 12 متری استفاده می شود. کانتینرهای 40 فوتی از هر نظر برای باربری و حمل گزینه ای مناسب هستند. چون با این کانتینرها می توان امکان بارگیری و تخلیه سرعتی را فراهم کرد و یکپارچگی در حمل بار را به وجود آورد.
ارتفاع کانتینر 40 فوت کیوب حدود 0.5 متر از کانتینر 40 فوت بیشتر است. ارتفاع بالایی این کانتینر باعث شده از این باکس فلزی برای حمل محموله های مرتفع استفاده شود. ارتفاع کانتینر می تواند از موارد تاثیرگذار در قیمت کانتینر باشد. کانتینرهای 40 فوت به دلیل طویل بودن برای ایجاد کانکس ویلایی، کانکس فروشگاهی و … مدنظر قرار می گیرند.
کانتینر پهلو باز یک کانتینر با قابلیت باز شدن درب از کنار می باشد. به همین خاطر آن را به عنوان کانتینر اوپن ساید می شناسند. این نوع کانتینر برای بارگیری در مکان های مختلف کارایی دارد.

تاثیر عوامل مختلف بر قیمت کانتینر
همان طور که متوجه شدید عناصر و عوامل مختلفی بر قیمت کانتینر تاثیر خواهند داشت. به عنوان مثال یک کانتینر گاز باید از متریال خاصی ساخته شده باشد. قطعاً این متریال گران قیمت بر قیمت کانتینر تاثیر زیادی خواهد داشت.

تاثیر عوامل مختلف بر قیمت کانتینر

کاربری های منحصر به فرد کانتینر و خصوصی سازی آن برای مقاصد خاص باعث افزایش قیمت کانتینر خواهد شد. کانتینرها می توانند با کارکرد و ابعاد گوناگون برای حمل بار در نواحی ساحلی، خشکی، صنایع نفت و گاز و .. مورد استفاده قرار بگیرند. نوع کارکرد، قیمت کانتینر را تحت تاثیر قرار می دهد. بسیاری از افراد و صاحبان صنایع برای خرید کانتینر به دنبال قیمت کانتینر پایین تر هستند. به همین خاطر خرید کانتینر دست دوم را ترجیح می دهند.
استحکام کانتینر و قیمت کانتینر
کانکس وان از جمله های شرکت های معتبر و با سابقه در زمینه ساخت کانتینر می باشد. در این مجموعه امکان عرضه کانتینر با رنگ های مختلف وجود دارد. رنگ آمیزی می تواند قیمت کانتینر را افزایش دهد. رنگ آمیزی از زنگ زدگی باکس فلزی جلوگیری می کند و نقش پوششی خوبی در برابر عوامل و عناصر بیرونی دارد. برای ساخت کانتینر از فلز سبک و مستحکم کمک گرفته می شود. استحکام فلز برای مقاومت در حمل و نقل اهمیت دارد و سبک بودن سازه نیز امکان حمل و نقل ساده و آسان کانتینر را فراهم می کند.

تاثیر متریال در قیمت کانتینر

برای طراحی کانتینر از ورقه های فولادی با ضخامت 3 میلی متر استفاده می شود. کانتینرها برای حمل و نقل های دریایی گزینه بسیار خوبی هستند. آب بندی درب های کانتینر باعث شده از ورود رطوبت و آب به داخل محفظه کانتینر جلوگیری شود.
نقش تجهیزات در تعیین قیمت کانتینر
ابعاد خاصی برای کانتینرها قابل سفارش است. این ابعاد از پارامترهای در نظر گرفته شده برای قیمت کانتینر است. شایع ترین ابعاد تعریف شده برای کانتینر برابر با 10، 20، 30 و 40 فوت می باشد. هر فوت برابر با 30/5 سانتی متر است.
برای کانتینرها از سیستم ها و درب های ضد سرقت استفاده می شود. همین موضوع باعث شده کانتینرها به مکان های دوردست و مسافت های طولانی سفر کنند.
نقش تجهیزات در تعیین قیمت کانتینر
با استفاده از کانتینرها می توان هزینه های حمل و نقل، تخلیه، بسته بندی، بارگیری و … را به شدت کاهش داد. به همین خاطر تاجران و کسبه از وجود کانتینرها در بازارهای مختلف استقبال می نمایند.
کانتینرها با استانداردها و مجوزهای ISO شروع به فعالیت می کنند. در واقع هر کانتینری که در حمل و نقل مورد استفاده قرار می گیرد، باید مجوزهای ISO را داشته باشد. نمایندگان ISO در نقاط مختلف جهان مشغول صدور مجوز و استانداردهای ISO می باشند.