کانتینر دو طبقه

کانتینر دو طبقه یکی از پرکاربرد ترین نوع سازه ها می باشد. از این سازه ها اغلب برای مکان هایی استفاده می شود که با کمبود فضا مواجه هستند. این کانتینر های دو طبقه در هر ابعادی قابل اجرا می باشد. (کانکس) همه این ها بستگی به سلیقه مشتری دارد.

این نوع سازه های دو طبقه بسیار مناسب برای استفاده در باغ ها است. به راحتی قابل نصب و اجرا می باشند. این سازه ها به راحتی قابلیت نصب ، اجرا و جا به جایی است. این سازه یکی از پر فروش ترین سازه ها است. این نوع سازه ها به دلیل این که از نوع مسکونی هستند دارای ظاهری زیبا و شیک هستند.

جهت مشاوره و خرید انواع کانکس و کانتینر با شماره 09120449244 تماس حاصل فرمایید.

کاربرد کانتینر دو طبقهکاربرد کانتینر دو طبقه

  1. استفاده از آن ها در باغ ها و زمین های کشاورزی و باغچه های شخصی. به دلیل این که این سازه ها فضای کمی را اشغال می کنند.
  2. استفاده در پروژه های عمرانی و برای تجهیز کردن کارگاه هایی که با کمبود جا مواجه هستند. در این صورت استفاده از کانتینر های دو طبقه بسیار کاربردی است.
  3. استفاده در زمین های تجاری و صنعتی برای انبار و فروش کالاها. به این صورت که طبقه اول به عنوان فروشگاه و طبقه دوم به عنوان انبار کاربرد دارد.
  4. می توان از این نوع سازه ها به عنوان اضافه بنا در ساختمان های بلند نیز استفاده کرد.

نمای کانتینر دو طبقه

  1. این نوع سازه ها با توجه به نوع کاربری در نماهای مختلف ساخته می شوند.
  2. نمای ساندویچ پانل که بیشتر برای دفاتر مهندسی از آن ها استفاده می شود و بیشتر برای اسکان کارگران مورد استفاده قرار می گیرند. در صنعت اغلب به نام کانتینر دو طبقه کارگاهی کاربرد دارند.
  3. یکی از نماهای ارزانی که در این نوع کانتینر ها استفاده می کنند، نمای کامپوزیت است.
  4. از دیگر نماهایی که در کانتینر دو طبقه سیار بسیار کاربرد دارد نمای آجری است.
  5. زیبا ترین نمایی که در این نوع کانتینر ها به کار رفته است نمی چوب است.

بیشتر بخوانیم : کانکس دوبلکس

امکانات کانتینر دو طبقهامکانات کانتینر دو طبقه

  • سرعت ساخت بالا و حمل و نقل بسیار آسان
  • هر طبقه جداگانه اجرا می شود و می توانند روی هم نصب شوند.
  • برای سبک سازی و عایق بندی مناسب از دیواره های ساندویچ پانل استفاده می کنند.
  • در طبقه بالا می شود از تراس و بالکن استفاده کرد.
  • برای دسترسی به طبقه بالا می توان از پله های بیرونی استفاده کرد.
  • می توان کانتینر دو طبقه را به صورت دوبلکس اجرا کرد.
  • از سقف طبقه زیرین به عنوان کف طبقه بالا استفاده می شود.
  • سیستم آشپزخانه به صورت کاملا ام دی اف اجرا می شود و لوله کشی سرد و گرم در آن اجرا می شود.
  • از طبقه دوم این نوع کانتینر ها می توان به عنوان یک سوییت کامل استفاده کرد.
  • هر کدام از طبقات می توانند سرویس بهداشتی مجزا داشته باشند.
  • برای جلوگیری از هدر رفتن انرژی از عایق های پلی استارین در محل اتصال سازه ها استفاده می کنند.
  • می توان از حفاظ و نرده کشی در طبقه بالا استفاده کرد.
  • می توان از سیستم گرمایش از کف در این نوع سازه ها استفاده کرد.
  • (کانکس دو طبقه)

نحوه ساخت کانتینر دو طبقهنحوه ساخت کانتینر دو طبقه

برای داشتن یک سازه مقاوم و پرکاربرد باید مراحلی را طی کنید. در ابتدا باید محل قرارگیری سازه را مشخص کنید. این محل باید توسط کارشناسان ما بررسی شود. بعد از بررسی های نهایی نوبت تهیه پلان اولیه می شود. این پلان اولیه مشخصات کلی سازه را فراهم می کند.

در مرحله بعد تمام جزییات سازه محاسبه می شود و بعد از تایید خریدار به مرحله محاسبات سازه ای می رسد. برای اجرا و ساخت این نوع سازه ها دو روش وجود دارد. یکی اجرا و ساخت در محل و دیگری در کارخانه و بعد انتقال به محل مورد نظر. اما این نکته را در نظر داشته باشید که در روش ساخت در کارخانه باز هم تعدادی از مونتاژ ها باید در محل انجام شود.

در این نوع سازه ها مشخصات فنی و مصالح به کار رفته چندان تفاوتی با سازه های یک طبقه ندارد. تنها فرق اصلی آن ها ضخامت و نوع اسکلت به کار رفته در آن ها است. برای داشتن امنیت بیشتر باید اسکلت مقاوم تر باشد.

نکته بسیار مهم دیگر مربوط به کف این سازه ها است. اگر در کف از سرامیک و یا تخته های ضد آب استفاده می کنید باید مراقب باشید تا صدای راه رفتن طبقه بالا مزاحمتی برای طبقه پایین نباشد. برای اینکه از این موضوع جلوگیری کنید می توانید از سقف های کاذب و یا سرامیک بر روی عرشه فولادی استفاده کنید. (کانکس ویلایی)

قیمت کانتیر ویلایی دو طبقه

این سازه از نظر قیمت نسبت به سازه های یک طبقه کمی گران تر است. این اختلاف قیمت به دلیل آهن آلات به کار رفته در آن ها است. آهنی که در ساشی ها و ستون های این سازه استفاده شده است بسیار مقاوم تر است. به دلیل این که باید توان تحمل وزن طبقه بالا را داشته باشد.

کانتینر ویلایی دو طبقه دست دومکانتینر ویلایی دو طبقه دست دوم

ممکن است گاهی شما از یک سازه در مدتی استفاده کرده باشید و حالا قصد فروش آن را داشته باشید. در این شراطی می توانید آن را به عنوان یک سازه دست دوم بفروشید. با این کا حداقل نیمی از سرمایه شما نیز باز می گردد.

نکته قابل توجه در این زمینه این است که قیمت این نوع سازه ها به نرخ روز حساب می شود.بنابراین زمانی که شما قصد فروش سازه را داشته باشید می توانید به قیمت روز آن را بفروشید، پس تقریبا می توانید بیشتر سرمایه خود را بازگردانید.

مزایای استفاده از کانتینر

استفاده از این نوع سازه ها دارای مزایای مختلفی است. ما در این مقاله تعدادی از آن ها را شرح می دهیم. برای داشتن اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید. (کانتینر دوبلکس)

یکی از مهم ترین مزایای استفاده از این نوع سازه ها مقاومت آن ها در برابر زلزله است. این نوع سازه ها به دلیل اینکه از بهترین مصالح اولیه تولید می شوند دارای مقاومت زیادی هستند. در هنگام زلزله امکان خرابی در آن ها بسیار پایین است. اما اگر خرابی هم اتفاق بیفتد به دلیل سبک بودن مصالح خطرات جانی کسی را تهدید نمی کند.

مقاوم بودن کانتینر دو طبقه

قابلیت حمل و نقل و جا به جایی نیز یکی دیگر از مزیت های این کانتینر ها است. اما باید در نظر داشته باشید که سازه های دو طبقه و دوبلکس از این مزیت محروم هستند. به دلیل افزایش مقاومت سازه در برابر زلزله و طوفان های شدید سازه های دو طبقه باید به فوندانسیون متصل شوند.

این عمل باعث می شو د تا سازه در هنگام زلزله و طوفان های شدید با آن ها همسو نشود.

صرفه جویی در زمان و هزینه نیز یکی دیگر از قابلیت های مهم این نوع سازه ها است. در این نوع سازه ها سرعت ساخت و ساز بسیار بالا است. به طوری که اگر بخواهید از یک کانتینر آماده استفاده کنید می توانید به راحتی آن را در کمتر از یک روز انتقال دهید.حتی اگر بخواهید سازه ها مطابق با طراحی و امکانات مورد نظر خود بسازید در کمتر از 3 ماه این اتفاق می افتد.

ویژگی دیگری که این نوع سازه ها را بسیار محبوب کرده است، قابلیت فروش به صورت دست دوم است. در مورد این گزینه در قسمتی از مقاله توضیح داده ایم.

برای داشتن اطلاعات بیشتر در مورد کانتینر دو طبقه با کارشناسان ما در تماس باشید.

جهت مشاوره و خرید انواع کانکس و کانتینر با شماره 09120449244 تماس حاصل فرمایید.

Rate this post